Sunday, December 11, 2011

Гистав Курбе

Jermenska Sakralne Umetnosti



Sunday, November 27, 2011

Кунстхаус в Цюрихе

Пит Мондриан, Композиция с площади 1930 с, холст, масло
Миро, холст, масло
Оскар Клод Моне, Вода лилии с 1900, холст, масло
Оскар Клод Моне, Вода лилии с 1900, холст, масло
Пабло Пикассо, Портрет Аристократический человек, 1950 с, холст, масло
Пабло Пикассо, Портрет Модель 1950 с, холст, масло

Saturday, November 26, 2011

Фетх Али-Шах

Фетх Али-Шах (перс. فتحعلی شاه‎, в молодости Баба-хан, 5 сентября 1772 — 23 октября 1834) — второй шах Персии династии Каджаров, правил с 1797 по 1834, племянник и преемник основателя Каджарской династии — скопца Аги Мохаммеда.

Топкапы


Топкапы́ (тур. Topkapı) — главный дворец Османской империи до середины XIX века. Название Топкапы в переводе с турецкого означает дословно «пушечные ворота» (тур. top - пушка, kapı - ворота, дверь). В турецких публикациях на русском часто также встречается написание названия этого дворца как Топкапи. Также известен как Сераль (фр. Serail от персидского Serai — «большой дом, дворец», перешедшего в тур. saray).

Дворец расположен на мысе стрелки Босфора и Золотого Рога в историческом центре Стамбула в районе Султанахмет рядом с Собором Святой Софии. Площадь дворца более 700 тыс. кв. м., он окружён стеной длиной в 1400 м.


В 1453 году, после завоевания турками Константинополя, османский султан Мехмед Завоеватель первоначально поселился в построенном для него дворце в районе нынешней стамбульской площади Баязид. От этого дворца ничего не сохранилось, однако гарем старого дворца с самого начала располагался в Топкапы. Этот старый гарем ныне известен как «Изразцовый павильон».


Wednesday, November 2, 2011

Wassily Kandinsky



New Yorker School fertig

Arshile Gorky - Naturmorte

Jackson Pollock - Male and female, 1942

Jane Freilicher - Portrait of Woman

Larry Rivers - Lucky Strike

Mark Rothko - Portrait of Man

Willem de Kooning - Seated Woman

Tuesday, October 4, 2011

Могольская живопись


Грант Вуд

Грант дрвета (рођен Гранта ДеВолсон дрво; 13. фебруара 1891 - 12. фебруара, 1942) - Амерички сликар, познат углавном слике, посвећен руралном животу америчког Средњег Запада.

Портрет минијатуре

Портрет минијатурни - портрет малог формата (1,5 до 20 цм), са посебним посластица писмо, оригиналне технике и коришћење ресурса који су јединствени за ову икона форми.

Врста и величина минијатура су веома разноврсне: они су писани на пергаменту, папир, картон, слоноваче и порцелана на метал, користећи акварел, гваш, специјалне уметничке емајл или уљана боја. Слика у складу са одлуком композитног аутора (или жеља купца) могу бити уписан у круг, овалне, дијамант, октагон итд Класична портрет минијатурних је минијатурни, направљен на танке плоче од слонове кости.




Као и
сликовито, минијатурни портрет може бити комору или напред, један, два или више фигура, заплет основа или немају. Као велики "за одрасле", портрет приказан лице може да буде смештен у неутрални, или пејзаж у позадини у унутрашњости. Иако је минијатурни портрет следи исте основне обрасце исте естетске каноне, и да је цео портрет жанр уопште, али, ипак, разликује од њега у суштини уметничким одлуке, као и области примене - минијатурне инхерентно интимније .

Saturday, October 1, 2011

Саборна црква у Новом Саду

Катедрала сватехо Ђорђа (Георгија) (срб. Саборни храм Светог великомученика Георгија) у Новом Месту Саде катедралоу Србскеј православнеј циркви Бачскеј епарцхие. АЈ Знами је под назвом Саборна Црква. Да ли је хлавным православним србскеј цхрамом у Војводини.


Ikonostas Saborne crkve, koji je oslikao Paja Jovanović. ( Iconostasis of the Cathedral, which was painted by Paja Jovanovic. )

Првы православни Цхрам в Новом Саде Бол поставены уз В року 1720. Сучасны Цхрам СА ставал В рокоцх 1860 АЖ 1905. Засватены Бол сватему Георгијови. Катедралу здоби 33 надхерныцх икона з кторыцх мнохе поцхадзају З диелне србскехо иконописца Пaја Јованича.

Израдио је све иконе на иконостасу (укупно 33), затим и историјске слике изнад обе певнице, «Крунисање Стефана Првовенчаног» и «Свети Сава мири завађену браћу Вукана и Стефана». Јовановић је урадио и две велике иконе на троновима (Богородичин - лево, и архијерејски - десно), као и зидну орнаментику.

У порти цркве налази се најстарији сачувани споменик Новог Сада - Богојављенски крст од ружичастог мермера.

САБОРНА (Ђурђевска) ЦРКВА СВЕТОГ ЂОРЂА

Новосадска саборна црква је била у градњи још у току 1734., а завршена је, у барокном стилу, око 1740. за време владавине царице Марије Терезије, под патријархом Арсенијем ИВ Јовановићем и епископом Висарион Павловићем. Наводи се да је рађена од камена и опеке. Страдала је као и већи део Новог Сада 1849. Обновљена је између 1860. и 1880. Данашњи изглед дефинитивно је добила на Ускрс 1905.


Свети Никола, Паја Јовановић, Уља на платну, Медијапан ( платно )

по пројекту Михајла Харминц архитекте из Пеште, у време и захваљујући пре свега епископу Митрофан Шевић. Тада је изграђен нов висок звоник са звонима нарученим у Будимпешти. Двадесет и шест икона на иконостасу, две композиције изнад певница и две велике иконе на троновима Богородицином и Архијерејском - радио је Паја Јовановић, под чијим надзором је рађена и зидна орнаментика. Витраже на прозорима је по његовим нацртима израдио Имре Зселер из Будимпеште. Пашићева улица.

Богодорице, Паја Јовановић, Уља на платну, Медијапан ( платно )

Свети Никола, Паја Јовановић, Уља на платну, Медијапан ( платно )

Богодорице, Паја Јовановић, Уља на платну, Медијапан ( платно )

Благовести, , Паја Јовановић, Уља на платну, Медијапан ( платно )


http://www.nirvot.org.rs/novisad1.html